Välkommen i teatervimlet

Motala Teaterförening har kommunens förtroende att arrangera teater, dans och annan scenkonst för Motalaborna och hitresta besökare. Vi arbetar helt ideèllt. Att vara medlem innebär att man är med och stödjer det lokala kulturutbudet och kan ta del av alla förmåner som Scenpasset, ditt medlemskort ger. Att vara medlem kostar endast 150:- för ett helt år. För ett par på samma adress kostar det bara 230:-.

Välkomna.

Kalendarium för M Art Lab - MOTALA

dansguidning

I projektet Möten i dansen ingår tre residens, i Norrköping, Vadstena och i Motala.

Syftet är att föra ut dansen bland allmänheten, att publik och dansare möts för att skapa intresse och förståelse för dans.

Projektet finansieras av Statens Kulturråd via Region Östergötland

Jazzkväll med M Art Lab och vänner

10 oktober kl 19.00 – 22.00

Gamla Folkets hus

Arr: Motala Teaterförening, Kulturverkstan K-ringen och Motala Jazz och Bluesklubb

Kvinnohistoriska minnen

24 oktober kl 15.30, 17.00 och 18.30

Charlottenborgs slott

Arr: Motala kommun

Hur skapar man dans inspirerad av Sveriges industrihistoria?

9 november kl 18.00

Motala Stadsbibliotek

Arr: Motala kommun

Läs mer!

Till er som köpt biljetter till flyttade/inställda föreställningar.

corona 4915961 1920

Information uppdaterad 2020-09-20

”The Refreshments” är flyttad till februari 2021. Datum är inte spikat ännu.”Love Songs

Biljetter inköpta till ”The Refreshments” gäller för den senarelagda föreställningen med samma rad- och platsnummer.

För de som vill ha pengarna tillbaka för The Refreshments ber vi er skicka in biljetternas referensnummer, biljettpris, rad- och platsnummer till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller ring/SMS:a  kassören Rolf Larsson 070-6234690.Ange hur ni vill få pengarna skickade, via ert bankkontonummer eller Swish-nummer.

För biljetter köpta i receptionen i Folkets Hus till de inställda föreställningarna ”Love Songs” och ”Den inbillade sjuke” gäller följande:
Vi ber er om att skicka in biljetternas referensnummer, biljettpris, rad- och platsnummer samt vart vi skall skicka pengarna, bankkontonummer eller Swish-nummer. Skicka via e-post till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller ring/SMS:a kassören Rolf Larsson 070-6234690.

Håll i biljetterna! De är en värdehandling som kommer att gälla tills de använts till andra föreställningar eller är återköpta.

Dansvandring 5 augusti 2020 i Motala Verkstad

Teaterresa

webb 400 piafTeaterresan i höst är preliminärt flyttad till 13/3-21 16:00
Vi har preliminärbokat 50 st biljetter till Forever Piaf Musikalen på Göta Lejon i Stockholm med bl.a. Beata Ernman och Malena Ernman.
Vi räknar med att biljettpris + bussresa kommer att för medlem landa på 1 145 kr/person, icke medlem 1 245 kr/person. Avresa från Resecentrum 08:00. Efter ankomst till Stockholm finns tid för shopping och lunch innan föreställningen börjar 16:00.
Är du/ni intresserade att följa med på resan?
En ny intresseanmälan kommer att startas när vi vet närmare när biljetterna skall vara betalda och kommer att annonseras på denna hemsida och i nyhetsbrev.

Ordförandeskifte vid välbesökt årsmöte.

Efter 18 års ideellt arbete, varav 8 år som ordförande i Teaterföreningen lämnade Hans Enkvist över stafettpinnen till Glenn Qvarfordth. Hans uppvaktades av Teaterföreningen genom att bli Hedersmedlem i föreningen samt att få det han alltid har älskat, en upplevelse, den här gången på Konsert & Kongress i höst. Folkets Hus - föreningen uppvaktade med blommor.

Efter fikat bjöd Andreas Hedenskog med fru Ussi på nostalgimusik som verkligen uppskattades av de församlade.